Marjolein Bongers - House of Social Media
Marjolein Bongers - House of Social Media Het leven als zelfstandige ondernemer vind ik prachtig. Ik zit zelf aan het roer van mijn bedrijf (geen baas die me vertelt wat ik moet doen), ik bepaal zelf mijn werktijden, geen langdradige vergaderingen met collega’s, elke dag zelf mijn dochter van het schoolplein halen… En toch, toch is freelancen niet altijd rozengeur en maneschijn.
Marjolein Bongers - House of Social Media Sinds een paar maanden is het mogelijk om livestreams te starten via Facebook. Dit kan vanuit je persoonlijke pagina maar ook via een Fanpage. In dit artikel heb ik een aantal voordelen en mogelijkheden van Facebook Live voor je op een rij gezet.
Vorig jaar schreef ik een column getiteld ‘Wees persoonlijk op LinkedIn’. Hierin pleitte ik voor persoonlijke connectie-verzoeken in plaats van de standaard voorgekauwde teksten die LinkedIn zelf al voor je invult. I’d...
Marjolein Bongers - House of Social Media De meeste merken en bedrijven hebben de afgelopen jaren wel de weg naar social media gevonden. Veel organisaties hebben corporate accounts op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram of Pinterest en zetten deze kanalen in om de dialoog aan te gaan met (potentiële) klanten. Toch laten veel organisaties naar mijn smaak nog kansen liggen, namelijk de kansen die schuilen in de kracht van ambassadeurs: eigen medewerkers, online influencers en klanten (advocats).