Marjolein Bongers - House of Social Media
Marjolein Bongers - House of Social Media Waarschijnlijk heb jij – net als 5 miljoen andere Nederlanders - een profiel op LinkedIn. Uit ervaring en tijdens mijn trainingen merk ik echter dat de meeste mensen LinkedIn gebruiken als een soort online Rolodex. “Ik doe er niks mee, voeg alleen contacten toe” is een veelgehoorde opmerking tijdens LinkedIn trainingen.
Marjolein Bongers - House of Social Media Het gebruik van WhatsApp heeft de afgelopen twee jaar een stormachtige groei meegemaakt. Alleen al in Nederland telt WhatsApp 2,6 miljoen gebruikers in de leeftijd van 16 tot 64 jaar. De grote groep jongeren – veelal de meest fanatieke ‘appers’ onder ons – zijn dus nog niet meegeteld.
Sinds deze week duiken overal in het centrum van Venlo / Utrecht stickers op met de slogan ‘Not available on the App Store’. In de speeltuin, op het terras, bij musea, in café’s, langs de Maas… Waar komen deze...
Mocht je een heel goed geheugen hebben én mijn column van vorige maand gelezen hebben, dan weet je dat het ging over jongeren en social media. Voor diegenen die het zich niet meer goed kunnen herinneren een korte samenvatting.