Social Media Strategie - Plan van aanpak

Met een duidelijke propositie en specificering  van de doelgroepen kun je social media als middel inzetten om de communicatiedoelstellingen te behalen. Als merk ben je daar waar je doelgroep is en waar over je merk en producten gepraat wordt.

Een optimale inzet van social media geeft je de tools om:
- te luisteren en meten wat er over het bedrijf gezegd wordt;
- te leren wat de behoeftes en onderwerpen zijn van de relevante doelgroepen;
- wie de (potentiële) ambassadeurs zijn;
- in  contact te komen met potentiële klanten;
- te bouwen aan gerichte branding via relevante content en
- relaties en interacties aan te gaan met de doelgroepen.

Het inzetten van social media vraagt om een interactieve mindset, een groot intern draagvlak, kennis van de kanalen en een lange termijn contentstrategie. House of Social Media helpt je hiermee door het opstellen van een Social Media Strategie, een compleet handboek waarmee je eventueel zelf aan de slag kunt gaan. 

Marjolein Bongers - House of Social Media
Ook interesse in een Social Media Strategie? Neem dan contact op! Contact