Training: Beïnvloedingspsychologie & Neuromarketing via LinkedIn

Wanneer je werkzaam bent in marketing, sales of management is Dr. Robert Cialdini wellicht bekend bij je. Robert Cialdini is hoogleraar psychologie en schreef onder andere het boek  "De zes geheimen van het overtuigen". Een zevende geheim is later toegevoegd. 

Als beïnvloedingspsycholoog  vertaal ik tijdens een interactieve training  de 7 Beïnvloedingsprincipes van Cialdini naar de inzet van LinkedIn. 

1. Wederkerigheid (reciprocity)
2. Toewijding en consistentie (commitment & consistency)
3. Sociale bewijskracht (social proof)
4. Sympathie (liking)
5. Autoriteit (authority)
6. Schaarsheid (scarcity)
7. Eenheid (unity)

Op welke manier kun je deze wetenschappelijk onderzochte beïnvloedingswapens inzetten om jouw inzet op LinkedIn tot een succes te maken? Hoe kun jij deze toepassen op social media zodat je jouw doelgroep gaat verleiden om sneller "ja" te zeggen op jouw aanbod? En hoe kun je dit op een authentieke manier doen? 

Naast deze zeven beïnvloedingsprincipes worden in deze training ook een koppeling gemaakt met neuromarketing en ontvang je praktische en concrete tips op welke manier je neuromarketing kunt inzetten op LinkedIn. 

Inhoud Training
Beïnvloedingspsychologie & neuromarketing via LinkedIn 


- Uitleg neuromarketing vs beïnvloedingspsychologie 
- Uitleg verschillende vormen van beïnvloeden 
- Hoe werkt ons brein? Uitleg systeem 1 en systeem 2 
- Hoe neemt ons brein een beslissing? 
- Op welke manier kun je jouw doelgroep verleiden om eerder "ja" te zeggen tegen jouw aanbod?
- De zeven beïnvloedingsprincipes van Cialdini inzetten via LinkedIn
- Aan de slag met het uitwerken van een van of meerdere beïnvloedingsprincipes
- Prikkel het brein van je lezer met neuromarketing
- Neuromarketing tips voor jouw persoonlijk profiel 
- De kracht van storytelling 
- Met welke specifieke woorden spreek je het onbewuste brein aan? 
- Welke invloed hebben nummers op ons brein? 
- Uitleg heuristieken
- Wat is het HALO- en HORN effect? 
- Grenzen aan online beïnvloeden 

Met het toepassen van deze beïnvloedingsprincipes kun je profiteren van het activeren van de heuristieken; het onbewuste denken. Deze overtuigingsprincipes beïnvloeden onbewust de keuzes die jij en je klanten maken. Ze worden door zintuigen opgevangen en daarna komen er elektrische activiteiten en chemische stoffen vrij in het brein. Wanneer deze prikkels eenmaal je zintuigen zijn gepasseerd, heb jij zo goed als geen invloed meer op de processen die in jouw brein plaatsvinden. Het brein gaat als het ware zijn eigen weg je hersencellen gaan (on)afhankelijk van jouw (on)bewuste wil met elkaar communiceren en besluiten nemen.

Een interessante en interactieve training welke uniek is in Nederland en waar je leert op welke manier jij het brein van andere kunnen beïnvloeden via LinkedIn met als doel meer leads en klanten.  Deze training is uitermate geschikt voor managers, marketeers, ondernemers en salesmedewerkers. 

Meer info voor een In-company training? Stuur me gerust een mailtje: marjolein@houseofsocialmedia.nl 

Training open inschrijving:
Datum: 6 februari 10.00 - 13.00 uur
Locatie: Sittard, Mediahuis Limburg
Organisator: WIJ Limburg Academy
Investering: 250 euro excl. BTW 

Datum: 11 februari 10.00 - 13.00 uur
Locatie: Eindhoven
Organisator: MKB Eindhoven
Investering: 245 euro excl. BTW