Mijn naam is Marjolein Bongers, sinds 9 jaar  eigenaresse / oprichtster van House of Social Media en trotse moeder van mijn dochter Julia. 

Wat doet mijn bedrijf? 
Ik help bedrijven met het succesvol inzetten van social media, met als specialisme LinkedIn en Instagram.  

De vragen die ik vaak krijg zijn: Hoe kunnen we social media inzetten om ons bedrijf beter te profileren? Hoe zorg ik dat mijn medewerkers transformeren van medewerker naar merkambassadeur?  Hoe kunnen de sales medewerkers Social Selling via LinkedIn inzetten? Welke content werkt wel en welke niet, en waarom niet? Hoe kunnen we Instagram inzetten voor onze organisatie? 

Wat heb ik jou te bieden? 

1. Trainingen
Ik geef veelal LinkedIn en Instagram In-company trainingen maar ook op basis van open inschrijving.  Mijn trainingen zijn altijd  interactief, praktisch en we gaan ook concreet aan de slag.

2. Lezingen
Als keynote spreker ben ik verbonden aan Quality Bookings en spreek ik op congressen en evenementen over onderwerpen als Social Selling met LinkedIn, Instagram for Business, Meer succes met LinkedIn, Employer Branding en de toepasbaarheid van beïnvloedingspychologie via LinkedIn. 

3. Social Media Strategie
Struggle je met je social media strategie? Bel me en we gaan samen aan de slag om een goede strategie voor je bedrijf op te stellen. 

Wat klanten over mij zeggen
Ik hoor vaak dat klanten en deelnemers zeggen dat ze energie van mij krijgen. Ik ben straight to the point, ik zeg wat ik denk en ik ben zeer bevlogen. Overigens ben ik niet ijzersterk in small talk maar ga graag een echt gesprek met je aan en ben dol op vragen stellen om snel tot de kern te komen. 

De trainingen die ik geef voelen voor deelnemers altijd vrij en ontspannen. Ikzelf maak niet zo veel grapjes (ieder zijn talent) maar anderen mogen dat altijd! (max 3 per half uur) 

Waar ik blij van word 
Nieuwe mensen ontmoeten en mijn kennis overdragen op zakelijk vlak. Mensen inspireren en enthousiasmeren. Op privé vlak krijg ik energie van boksen, reizen, dingen doen die ik eigenlijk niet durf, strand- of boswandeling en natuurlijk word ik blij van mijn dochter Julia. 

Waar ben ik nu vooral mee bezig?
Ik heb een opleiding gedaan tot beïnvloeidingspsycholoog en ik vertaal in mijn trainingen en lezingen -indien gewenst- de 7 beïnvloedingsstrategieën van Cialdini concreet naar de praktijk. Hoe kun je deze beïnvloedingsstrategieën succesvol inzetten via LinkedIn? Of Social Media breed. 

Ondertussen ben ik bezig met het schrijven van mijn eerste boek over de toepasbaarheid van beïnvloedingspsychologie via LinkedIn. Het boek wordt in 2020 uitgegeven door uitgeverij Nubiz

Wil je jouw kennis of die van de medewerkers op het gebied van social media laten bijspijkeren? Organiseer je een bijeenkomst en ben je op zoek naar een spreker die met veel energie & passie kan vertellen over sociale media, social selling, employer branding of personal branding?

Leuk! Bel me dan even op: 06-18469517 of stuur een mail naar: marjolein@houseofosocialmedia.nl 

5 Ondernemers lessen in 20 minuten - LinkedIn

In de media

De afgelopen 9 jaar ben ik onder andere geïnterviewd door:

Contributor - Boeken

Voor het boek “23 Innovations in Digital Communication” heb ik een bijdrage mogen leveren met het hoofdstuk Personal Branding using LinkedIn en een exemplaar overhandigt aan Marcel Molenaar (Country Manager LinkedIn Benelux).

Het boek is te koop bij onder andere Bruna en buiten mijn bijdrage over LinkedIn kun je meer leren over onder andere neuromarketing, persuasion profiling, gamificaton, influencers, storytelling, facial recognition en behavioural targeting.  Heb boek is Engelstalig en telt meer dan 300 pagina's. 

Voor het boek "Succes met E-commerce" schreef ik in 2015 het hoofstuk social media marketing. 

Momenteel ben ik mijn eigen boek aan het schrijven over de toepasbaarheid van beïnvloedingspsychologie via LinkedIn. 

Gastdocente

Als gastdocente geef ik regelmatig social media gastcolleges aan Hogescholen en Universiteiten. Ik werk onder andere voor Tilburg University, Radboud University, Technische Universiteit Eindhoven en Fontys.

Voor Radboud Centrum Sociale Wetenschappen verzorg ik gastcolleges tijdens de Driedaagse Bootcamp Innovatieve Communicatie. Deze bootcamp vormt de ideale combinatie van wetenschappelijke inzichten en bijdragen uit de praktijk: state-of-the-art onderzoek door Radboud Universiteit docenten, aangevuld met praktijktips van praktijkexperts.