Zo pas je de 4-1-1 regel toe op LinkedIn

Vind je het lastig om de juiste balans te vinden tussen bijdragen die waardevol zijn voor je connecties en bijdragen die over jezelf, je product of dienst of de organisatie gaan? Dan zou je de 4-1-1 regel kunnen hanteren.

Post 4 bijdragen die interessant en waardevol zijn voor je LinkedIn-connecties. Post 1 bijdrage die gaat over je eigen bedrijf of organisatie – dat kan bijvoorbeeld een demo of aanbieding zijn met een duidelijke call-to-action. En post tot slot 1 bijdrage die persoonlijk is, die gaat over jou of wat je bezighoudt. LinkedIn is natuurlijk geen Instagram of Facebook dus houd daar rekening mee. Veel LinkedIn-gebruikers ergeren zich aan Facebook-achtige posts in hun tijdlijn. Dus geen foto’s van je kinderen of strandvakantie.

Wat zou je dan wel als persoonlijke bijdrage kunnen plaatsen?
Denk aan een teamactiviteit, een persoonlijke prestatie, een kijkje achter de schermen op kantoor, een event of je persoonlijke kijk op recente ontwikkelingen. Vraag je altijd af of het past bij het LinkedIn-platform en of het bijdraagt aan je persoonlijke imago. Op persoonlijke content wordt vaak positief gereageerd en zo leert jouw netwerk je iets beter kennen. Dat versterkt de relatie!

Je kunt deze 4-1-1 regel elke week toepassen, maar vind je zes bijdragen per week te veel dan is tweewekelijks ook oké. Doe vooral wat het beste bij jou past en waar jij je prettig bij voelt. Heb je goede en relevante content voor vijf dagen in de week, dan mag dat. Maar twee keer per week posten is ook prima. Kwaliteit gaat altijd boven
kwantiteit.

Deel deze pagina op